MENU 0 (L)

حوضه های ایالتی سائوپائولو

ایالت سائوپائولو ، مانند برزیل ، توسط بسیاری از رودخانه ها سرو می شود. توجه داشته باشید در مورد نقشه زیر ، هفت حوضه آبخیز که مطابق با رشته ها سرزمین های سائوپائولو را تخلیه می کنند.



São Paulo State Hydrographic Basin



Sanderlei Silveira ® - 2023-09-20T17:03-03:00 - US L

#sanderlei #lyrics #TikTok


حوضه های ایالتی سائوپائولو

ایالت سائوپائولو ، مانند برزیل ، توسط بسیاری از رودخانه ها سرو می شود. توجه داشته باشید در مورد نقشه زیر ، هفت حوضه آبخیز که مطابق با رشته ها سرزمین های سائوپائولو را تخلیه می کنند.



São Paulo State Hydrographic Basin




یک رودخانه و بسیاری از مناظر



Rio Tietê-Sao Paulo




پیمایش رودخانه Tietê: از منبع به دهان

به دنبال رودخانه Tietê در نقشه و منطقه ای باشید که آبخیز شما اشغال می کند.

شما فهمیدید که بسیار گسترده است ، با طول 1 100 کیلومتر. منبع آن در شهرداری Salesópolis است ، در حدود 840 متر ارتفاع در Serra Do Mar در محل منبع رودخانه Tietê ، پارک رودخانه Tietê برای محافظت و حفظ پوشش گیاهی و رودخانه چشمه ها ایجاد شده است.





Tietê river source in Salesópolis, Serra do Mar.




رودخانه Tietê از چندین مکان عبور می کند. این شهر 62 شهرداری را حمام می کند و از ایالت جنوب شرقی عبور می کند تا اینکه رودخانه پارانا را پیدا کند. رودخانه Tietê شاخه ای از رودخانه Paraná است.

اما چرا رودخانه اگر تنها 22 کیلومتر از ساحل فاصله داشته باشد ، این مسیر را ایجاد می کند و نه یک مسیر دیگر؟ اگر پاسخ دادید که این به دلیل تسکین است ، درست آن را دریافت کردید!

آبها از سطح بالاتری به سطح بالاتر به پایین دیگر سفر می کنند. رودخانه Tietê در تسکین کوهستانی Serra Do Mar ، در شیب غرب (غربی) متولد می شود و به زمین های پایین تر می رود تا زمانی که دهان خود را در سرزمین های پایین رودخانه Paraná پیدا کند.

به همین دلیل است که تسکین تأثیر زیادی در حوضه آبشار یک مکان دارد ، زیرا این یکی از مواردی است که محدودیت های بین حوضه ها را تعیین می کند ، تقسیم کننده آب ایجاد می کند و همچنین این آبها به کدام جهت می روند.

شیب بین تقسیم آب و رودخانه اصلی که شاخه های آن از طریق آن اجرا می شود ، رشته ای نامیده می شود.

شیب - شیب بین تقسیم آب و رودخانه اصلی





The slope between the water divider and the main river through which the tributaries run is called strands.




پس از مسیر خود ، این رودخانه از منطقه متروپولیتن سائوپائولو عبور می کند و برای چندین دهه است که از بیش از 30 شهرداری در منطقه تخلیه فاضلاب شهری و زباله های صنعتی دریافت کرده است. بنابراین در بعضی از نقاط رودخانه Tietê کاملاً آلوده است. آبهای رودخانه های آلوده ، علاوه بر بوی بد ، باعث بیماری هایی برای جمعیت مانند: اسهال ، هپاتیت ، تب حصبه ، بیماری تنفسی می شود.

نمای هوایی از رودخانه Tietê ، در امتداد آن با عبور از منطقه کلانشهر SP.



Aerial view of the Tietê River, in the stretch where it was channeled by crossing the metropolitan region of sp.




در شهرداری سائوپائولو ، رودخانه Tietê با جاده Tietê Marginal Express هم مرز است که به همراه Pinheiros حاشیه ای ، سیستم اصلی جاده شهر را تشکیل می دهد. در سواحل جاده حاشیه ای ، رودخانه همه کانال دار شد ، منبعی که برای جلوگیری از سیل های مداوم در منطقه رخ داده است.

سیل یا سیل پدیده های طبیعی انتقال آب رودخانه در دوره هایی از بارندگی شدید و مداوم است ، اما با تداخل انسانی مانند: اشغال حاشیه های رودخانه ، ضد آب ، جنگل ساحلی ، سیلت و تجمع زباله های پرتاب شده در رودخانه ها تشدید می شود.




به گفته شرکت فناوری بهداشت محیط (CETESB) ، 36 ٪ از آلودگی Tietê از زباله های پرتاب شده در خیابان ها سرچشمه می گیرد ، که با بارندگی به منهول ها ، جریان ها و پایان در ریو منتقل می شود.



تجمع آلاینده های موجود در آب ، به ویژه مواد شوینده خانگی ، باعث بروز کف کف در رودخانه در نزدیکی پیراپورا می شود که سد عیسی را بمب می کند.

در شهرداری Pirapora Do Bom Jesus ، آبهای رودخانه Tietê دارای کف هستند.



in the municipality of Pirapora do Bom Jesus, the waters of the Tietê river have foams.




پس از مسیر آن در فضای داخلی ، رودخانه از کشاورزی تجاوز بیشتری می کند: سموم دفع آفات ، که توسط آب باران حمل می شوند و وینکر توسط برخی از گیاهان الکل و شکر ریخته می شود.

در مرکزی ترین مسیر ایالت و با سهم شاخه ها و بارندگی ، کیفیت آب رودخانه Tietê بهبود می یابد ، همانطور که در شهر توریستی Barra Bonita ، واقع در ساحل رودخانه ، جایی که مشاهده می شود ، می بینید قدیمی ترین ECLUSA آمریکای لاتین است که امکان ناوبری و جابجایی کالاها را به رودخانه پارانا ، گردشگری معروف به آبراه Tietê-paraná امکان پذیر می کند.



View of the Tietê River in the municipality of Barra Bonita.




Eclusa ، ساخته شده بر روی رودخانه Tietê در Barra Bonita ، به کشتی ها اجازه می دهد تا ناهمواری 26 متری را که با ساخت کارخانه هیدروالکتریک ایجاد شده است ، برنده شوند.




ساخته شده در رودخانه Tietê در Barra Bonita "> < /mp -img>

eclusa ، ساخته شده در رودخانه Tietê در Barra Bonita




در سرتاسر رودخانه Tietê و همچنین رودخانه های دیگر سائوپائولو ، چندین گیاه برق آبی ساخته شده است ، مانند سه برادر در شهرداری های آندرادینا و پریرا بارتو ، 28 کیلومتری از محل تلاقی با رودخانه پاران.

بنابراین ، ما به پایان ناوبری خود از طریق ریو ، در شهرداری Itapura ، در تلاقی رودخانه Tietê با رودخانه Paraná رسیدیم.

واژه نامه

جنگل ساحلی: پوشش پوشش گیاهی بومی که با رودخانه ها ، دریاچه ها و چشمه ها مرز دارد. پوشش گیاهی خاک را از فرسایش محافظت می کند و هنگامی که جنگل های ساحلی برداشته می شود ، با عمل باران ، رسوبات (خاک جدا شده) به رودخانه هایی منتقل می شوند که باعث سیلت شدن آنها می شوند.

بطری: هنگامی که رودخانه ها تختخواب خود را توسط خاک های حمل شده توسط باران ها اشغال کرده اند و تختخواب خود را کم عمق تر می کنند که می تواند سرریز ایجاد کند.



Vinhoto: Shepherd و Smelly Besinue پس از تقطیر سهام نیشکر تخمیر شده ، برای به دست آوردن الکل سوخت باقی مانده است. برای هر لیتر الکل تولید شده 12 لیتر Vinhoto به عنوان باقیمانده دور ریخته می شود و اگر به رودخانه ها پرتاب شود منبع جدی آلودگی است. Vinhoto می تواند به عنوان کود یا تولید بیوگاز استفاده شود.



ECLUSA: به عنوان نوعی آسانسور برای کشتی ها برای عبور از ناهموار یک مسیر رودخانه ای که توسط سدها قطع شده است ، عمل می کند. آنها در رفتاری قرار می گیرند که بسته می شود و پر می شود یا خالی می شود تا زمانی که در همان سطح آب باشد که می تواند مرور را ادامه دهد.




Sanderlei Silveira

#sanderlei

Restaurantes Joinville

PDF Download

Educacional - Sanderlei Silveira