MENU 4 (L)

סאו פאולו סטייט פרשי מים

מדינת סאו פאולו, כמו ברזיל, מוגשת על ידי נהרות רבים. שימו לב למפה הבאה שבע פרשות המים המנקזות את סאו פאולו נוחתת על פי הגדילים.



São Paulo State Hydrographic Basin



Sanderlei Silveira ® - 2023-09-20T17:03-03:00 - US L

#sanderlei #lyrics #TikTok


סאו פאולו סטייט פרשי מים

מדינת סאו פאולו, כמו ברזיל, מוגשת על ידי נהרות רבים. שימו לב למפה הבאה שבע פרשות המים המנקזות את סאו פאולו נוחתת על פי הגדילים.



São Paulo State Hydrographic Basin




נהר ונופים רבים



Rio Tietê-Sao Paulo




ניווט בנהר טייט: ממקור לפה

חפש את נהר טייט על המפה ואת האזור שפרשת המים שלך תופסת.

הבנת שזה מאוד נרחב, עם 1 100 ק"מ. מקורו נמצא בעיריית Salesópolis, כ- 840 מ 'גובה בסרה דו מר. באתר מקור נהר טייט, נוצר פארק נהר טייט כדי להגן ולשמור על הצמחייה ומעיינות הנהר.





Tietê river source in Salesópolis, Serra do Mar.




נהר טייט חוצה מספר מיקומים. הוא מרחיק 62 עיריות וחוצה את המדינה את כל הכיוון הדרומי -מזרחי עד שהוא מוצא את נהר הפארנה. נהר טייט הוא יובל של נהר פאראנה.

אבל מדוע הנהר הופך את השביל הזה ולא אחר, אם הוא נמצא רק 22 ק"מ מהחוף? אם ענית שזה בגלל ההקלה, הבנת את זה נכון!

המים נוסעים בקרקע מרמה גבוהה יותר לנמוך אחר. נהר טייט נולד בהקלה ההררית של סרה דו מאר, במדרון המערבי (המערבי), ויורד לארץ נמוכה יותר ויותר עד שהוא מוצא את פיו בארצות הנמוכות של נהר פאראנה.

זו הסיבה שההקלה משפיעה רבות על קו פרשת המים של מקום, מכיוון שהיא זו שקובעת את הגבולות בין האגנים, הקמת מחלקות מים וגם לאיזה כיוון עוברים המים הללו.

המדרון בין מחלק המים לנהר הראשי שדרכו נקרא היובלים סטרנד.

שיפוע - מדרון בין מחלק המים לנהר הראשי





The slope between the water divider and the main river through which the tributaries run is called strands.




לאחר מסלולו, נהר חוצה את המטרופוליטן באזור סאו פאולו ובמשך עשורים רבים מקבלים פריקת ביוב עירוני ופסולת תעשייתית מיותר מ -30 עיריות באזור. אז בנקודות מסוימות נהר טייט מזוהם לחלוטין. מימי נהרות מזוהמים, מלבד הריח הרע, גורמים למחלות לאוכלוסייה כמו: שלשול, דלקת כבד, קדחת טיפוס, מחלת נשימה, בין היתר.

מבט אווירי של נהר טייט, במתיחה בה הוא מנותב על ידי חציית האזור המטרופוליני של SP.



Aerial view of the Tietê River, in the stretch where it was channeled by crossing the metropolitan region of sp.




בעיריית סאו פאולו, נהר טייט גובל על ידי דרך טייט שולית אקספרס, אשר יחד עם פינאירוס השולי, מהווה את מערכת הכבישים הראשית של העיר. על גדות הכביש השולי, הנהר היה מנותב, משאב המשמש להימנע מהשיטפונות המתמידים שהתרחשו באזור.

שיטפונות או שיטפונות הם תופעות טבעיות של מי נהר המעבירים בתקופות של גשמים אינטנסיביים ורציפים, אך מחמירים על ידי הפרעות אנושיות כמו: כיבוש שולי נהר, איטום אדמה, יער כפרי, סחף והצטברות זבל שנזרק בנהרות.




על פי נתוני חברת טכנולוגיית התברואה הסביבתית (CETESB), 36% מזיהום ה- TiETê מקורו בזבל שנזרק ברחובות, שנלקח על ידי גשמים למאנרים, נחלים ומסתיים בריו.



הצטברות המזהמים במים, ובמיוחד חומרי ניקוי ביתיים, גורמת להופעת קצף בנהר הסמוך לפירפורה דו סכר ישוע.

בעיריית פיראפורה אכן ישוע, יש למים של נהר טייט קצף.



in the municipality of Pirapora do Bom Jesus, the waters of the Tietê river have foams.




לאחר מסלולו בפנים, הנהר מקבל תוקפנות רבה יותר מחקלאות: חומרי הדברה, הנישאים על ידי מי גשמים, והווינקר הושלך על ידי כמה צמחי אלכוהול וסוכר.

במסלול המרכזי ביותר של המדינה ועם תרומתם של יובלים וגשמים, איכות המים של נהר טייט משתפרת, כפי שניתן לראות בעיר התיירותית בארה בוניטה, הממוקמת על גדות הנהר, שם היא היא אמריקה הלטינית העתיקה ביותר Eclusa, המאפשרת ניווט ועקירה של סחורות לנהר פאראנה, מחזור המכונה Tietê-paraná נתיב מים.



View of the Tietê River in the municipality of Barra Bonita.




האקלוסה, שנבנתה על נהר טייט בבארה בוניטה, מאפשרת לספינות לזכות בחוסר האחידות של 26 מטרים -שנוצרה עם בניית המפעל ההידרואלקטרי.





האקלוסה, שנבנה על נהר טייט בבארה בוניטה < /h3>


ברחבי נהר טייט, כמו גם נהרות אחרים מסאו פאולו, נבנו כמה צמחים הידרואלקטריים, כמו שלושה אחים בעיריות אנדרדינה ופריירה בררטו, 28 ק"מ מהפתיחה עם נהר הפארנה.

לפיכך, הגענו לסוף הניווט שלנו דרך ריו, בעיריית איטפורה, במפגש נהר טייט עם נהר פאראנה.

מילון מונחים

יער ריפוארי: צמחייה ילידית מכסה את נהרות, אגמים ומעיינות. הצמחייה מגנה על האדמה מפני שחיקה וכאשר מוסרים היערות ההריריים, עם פעולת הגשמים, משקעים (אדמה מחולקת) מועברים לנהרות הגורמים לסחף שלהם.

בקבוק: כאשר הנהרות יש את מיטותיהם תפוסות על ידי קרקעות שנשאו על ידי הגשמים, ומשאירים את מיטתם רדודה יותר שיכולה לייצר הצפות.



Vinhoto: רועה ושאריות מסריחות שנותרו לאחר זיקוק מלאי קנה הסוכר המותסס, כדי להשיג אלכוהול דלק. עבור כל ליטר של אלכוהול המיוצר 12 ליטר וינוטו מושלך כשאריות, ואם נזרק לנהרות הוא מקור זיהום רציני. Vinhoto יכול לשמש כדשן או ייצור ביוגז.



Eclusa: היא משמשת כמעין מעלית לכלי שיט לחצות את חוסר האחידות של מסלול נהר שנקטע על ידי סכרים. הם מגיעים בהתנהגות שסגרת וממלאת או מתרוקנת עד שהיא נמצאת באותה רמה כמו מסלול המים המאפשר לגלישה להמשיך.




Sanderlei Silveira

#sanderlei

Restaurantes Joinville

PDF Download

Educacional - Sanderlei Silveira